Νέο άδειασμα από την ΕΕ σε Κουρουμπλή: Το κοντινότερο πλοίο του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Ασφάλειας ήταν στη Λεμεσό, όχι στη Μάλτα

Νέο ευρωπαϊκό άδειασμα σε Κουρουμπλή /Φωτογραφία: Intime News-Λιάκος Γιάννης

Νέο άδειασμα για τον υπουργό Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή από την ΕΕ σε ότι αφορά στους χειρισμούς του μετά την βύθιση του Αγία Ζώνη ΙΙ.

Σύμφωνα με τα όσα είπε η εκπρόσωπος τύπου του EMSA, Ραντίνα Ρούσεβα, το κοντινότερο πλοίο του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Ασφάλειας στην Ελλάδα βρισκόταν στο λιμάνι της Λεμεσού, ενώ υπήρχε πλοίο και στο λιμάνι της Βάρνας στη Βουλγαρία. 

Ολα αυτά ενώ ο κ. Κουρουμπλής χθες διατεινόταν ότι «το πιο κοντινό στην Ελλάδα πλοίο του EMSA ήταν στη Μάλτα», εξηγώντας ότι κάθε πλοίο κινείται με δέκα κόμβους, άρα το πλοίο «θέλει 3,5 μέρες για να έρθει από τη Μάλτα, δεν είναι αεροπλάνο, θέλει 3,5 μέρες», σε μια προσπάθεια να δικαιολογήσει την κυβερνητική ολιγωρία τις πρώτες ώρες και ημέρες μετά το ναυάγιο του Αγία Ζώνη με συνέπεια την εξάπλωση της ρύπανσης σε όλο τον Σαρωνικό. Σημειώνεται ότι η υποβολή του σχετικού αιτήματος προς τον EMSA έγινε την Τρίτη 12 Σεπτεμβρίου ενώ το ναυάγιο είχε γίνει ξημερώματα Κυριακής.

Σε ερώτηση για το εάν αληθεύει πως τα πλοία του Μηχανισμού είναι μεγάλα και δεν θα μπορούσαν να επιχειρήσουν κοντά στις ακτές, όπως είχε αναφέρει ο υφυπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός, η εκπρόσωπος Τύπου του EMSA είπε ότι «αυτό είναι κάτι που κανένας δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα χωρίς να γνωρίζει τρία πολύ βασικά – δομικά στοιχεία. Αρχικά τον τύπο των ακτών και το βάθος, δεύτερον την μεταβλητότητα των ρευμάτων της περιοχής και τρίτον τον τύπο σκάφους που ο EMSA αποφασίζει να στείλει».

Η εκπρόσωπος Τύπου του EMSA επισήμανε πως σε κάθε περίπτωση ο μηχανισμός του EMSA έχει την μορφή «πρόσθετης βοήθειας» και κάθε χώρα μέλος οφείλει να έχει ένα σχέδιο δράσης σε περιπτώσεις θαλάσσιας ρύπανσης το οποίο πρέπει να έχει ακολουθήσει πριν τη χρήση του μηχανισμού.

Αξίζει να σημειωθεί ακόμη ότι η κυρία Ρούσεβα εξήγησε στο skai.gr πως αυτή τη στιγμή ο EMSΑ βρίσκεται σε διαδικασία προσομοίωσης των δρομολογίων των συγκεκριμένων σκαφών (σε Λεμεσό και Βουλγαρία), προκειμένου να διαπιστωθεί πόσος χρόνιος απαιτείται από την λήψη του ελληνικού αιτήματος μέχρι τα συγκεκριμένα σκάφη να είναι σε θέση να επιχειρήσουν στην περιοχή της ρύπανσης.

 

iefimerida.gr