Οταν ο Παπαθεμελής έκλεισε μπαρ και νυχτερινά κέντρα και «έκανε» μπουζούκια το Σύνταγμα [βίντεο]

Φεβρουάριος 1994 και ο Στέλιος Παπαθεμελής προκαλεί με μια απόφασή του τις  πιο επικές διαμαρτυρίες που έγιναν ποτέ στην Αθήνα.

Ο τότε υπουργός Δημόσιας Τάξης Στέλιος Παπαθεμελής είχε καταφέρει να μεταφέρει όλους τους «ξενύχτηδες» από τα μπαρ, τα club και τα μπουζούκια στην πλατεία Συντάγματος. Μόλις είχε τεθεί σε ισχύ ο νόμος που απαγόρευε στα νυχτερινά μαγαζιά να λειτουργούν μετά τις 2.00 τα ξημερώματα Αυτές οι μνήμες ξύπνησαν μετά την απόφαση του Δήμου Αθηναίων για αλλαγή στο ωράριο μουσικής για τα μπαρ στο Κολωνάκι.

Τέλος η μουσική στις 2:00 -Λουκέτο στους… παράνομους

Με κοινή απόφαση των υπουργών Δημόσιας Τάξης, Στέλιου Παπαθεμελή και Εργασίας, Ευάγγελου Γιαννόπουλου επί πρωθυπουργίας Ανδρέα Παπανδρέου, για τη θέσπιση νέου ωραρίου για τα νυχτερινά κέντρα είχε γίνει μια προσπάθεια να περιοριστεί η αστική ηχορύπανση και απαγόρευε οποιαδήποτε αναπαραγωγή μουσικής μετά τις 2.00 τα ξημερώματα

Τα συλλαλητήρια των ξενύχτηδων στο Σύνταγμα

Η πλατεία Συντάγματος έζησε μεγάλες και ανεπανάληπτες στιγμές, αφού μόλις έκλειναν τα νυχτερινά κέντρα ο κόσμος μετέβαινε στο Σύνταγμα, για να συνεχίσει τη διασκέδασή του. Οι εικόνες ήταν τραγελαφικές, αφού μόνο οι λουλουδούδες έλειπαν. Τα βίντεο που κυκλοφορούν ακόμα στο youtube είναι ενδεικτικά της κατάστασης που επικρατούσε τότε.

«Παπαθεμελή, Παπαθεμελή, απόψε το κορμί μου ένας ναύτης αμελεί»

Ηταν η εποχή που στην τηλεόραση ο Λάκης Λαζόπουλος  έκανε τους «Δέκα Μικρούς Μήτσους» και σε ένα επεισόδιο παρουσίασε το τραγούδι-σύνθημα «Παπαθεμελή, Παπαθεμελή, απόψε το κορμί μου ένας ναύτης αμελεί». Το συγκεκριμένο αποτέλεσε τον «ύμνο» των διαμαρτυρόμενων ξενύχτηδων. Μάλιστα στα μπαρ το τραγούδι έμπαινε λίγο πριν κλείσει η μουσική και τα φώτα, καθώς το ρολόι έδειχνε λίγα λεπτέ πρις τις 2:00 τα ξημερώματα.


Ο Στέλιος Παπαθεμελής

Τα ντου της ΕΛ.ΑΣ. και οι αυτοφοράκηδες 

Με εφόδους και λουκέτα προσπαθούσε η ΕΛ.ΑΣ. να επιβάλει την τάξη στα καταστήματα που παραβίαζαν το ωράριο αναπαραγωγής της μουσικής. Το αποτέλεσμα ήταν και αυτό με τη σειρά του τουλάχιστον τραγελαφικό, αφού υπήρξαν μαγαζιά, τα οποία μόλις έφτανε η αστυνομία, μετατρέπονταν από club σε εστιατόρια. Για άλλα λέγεται πως απλώς μπήκαν στη λογική της παρανομίας κάνοντας deal κάτω από το τραπέζι με ελεγκτές. Και τέλος δημιουργήθηκε η θέση εργασίας του αυτοφοράκια, του ανθρώπου που πληρωνόταν αδρά για να αναλαμβάνει την ευθύνη για την… παράνομη μουσική.