Σκληρή κριτική στην κυβέρνηση για τις αλλεπάλληλες τελετές εγκαινίων στις νέες εθνικές οδούς

 

Σκληρή είναι η κριτική στην κυβέρνηση με αφορμή τις αλλεπάλληλες τελετές εγκαινίων στις νέες εθνικές οδούς και κινείται σε 2 άξονες.

Ο πρώτος είναι η πολιτική αξιοποίηση από τον ΣΥΡΙΖΑ μεγάλων δημόσιων έργων στα οποία δεν είχε καμία ανάμιξη. Ο δεύτερος αφορά στις επιλογές ονομασιών για κάποιες σήραγγες, επιλογές που είναι το λιγότερο αμφιλεγόμενες.

Χαρακτηριστικά, ο Διονύσης Τεμπονέρας, γιός του δολοφονηθέντα εκπαιδευτικού το 1991, συνόψισε στο facebook τη γενικότερη δυσφορία για την τακτική της κυβέρνησης να καρπωθεί πολλαπλώς τα νέα έργα.

«Ο Νίκος Τεμπονέρας σε όλη την πορεία της ζωής του “άνοιγε δρόμους’. Πιστός στις αξίες και τα ιδανικά του για δημοκρατία, ελευθερία, δημόσια δωρεάν παιδεία, δεν δίστασε να βάλει το κεφάλι του μπροστά στα παρακρατικά λοστάρια του φασισμού και να λάβει θέση ανάμεσα στους λαϊκούς αγωνιστές της Νεοελληνικής Ιστορίας. Ο Νίκος Τεμπονέρας δεν έχει πολιτικούς ιδιοκτήτες, δεν τους χρειάστηκε ποτέ. Το όνομά του θα συνεχίσει να αντηχεί στους αγώνες της νεολαίας και των εργαζομένων για δουλειά, γνώση, αξιοπρεπή ζωή. Τα εγκαίνια της σήραγγας με το όνομά του, αποτελούν φόρο τιμής όλων εκείνων, όσων θα συνεχίσουν να πιάνουν το νήμα από εκεί που το άφησε ο αγωνιστής δάσκαλος, μνημείο πάλης και αγώνα για μια καλύτερη ζωή. Ζει, ζει ο Τεμπονέρας ζει, με Πέτρουλα, Λαμπράκη μάς οδηγεί».

Έντονες ήταν οι αντιδράσεις από την αντιπολίτευση. Με ανακοινώσεις τους σε αυστηρό τόνο, Νέα Δημοκρατία, ΠΑΣΟΚ και Ποτάμι υπενθυμίζουν στον ΣΥΡΙΖΑ το τι πραγματικά ισχύει, κατά τη δική τους άποψη, σε σχέση με τις καινούργιες εθνικές οδούς.

Εκ μέρους της αξιωματικής αντιπολίτευσης ο Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Σερρών, Κώστας Καραμανλής υπενθύμισε ότι η νυν κυβέρνηση το 2007 καταψήφιζε στη Βουλή τα έργα που σήμερα μεγαλοπρεπώς εγκαινιάζει, επικαλούμενη την προστασία του περιβάλλοντος.

Η δήλωση του κ. Καραμανλή έχει ως εξής: «Σήμερα, εγκαινιάζεται ένα πολύ μεγάλο έργο. Ένα έργο το οποίο -όπως όλοι γνωρίζουμε- σχεδιάστηκε και ξεκίνησε το 2007. Σήμερα, δεν νομίζω ότι είναι η κατάλληλη ημέρα για να μπούμε σε μια αντιπαράθεση με την Κυβέρνηση για το ποιος έκανε τι. Και αυτό, άλλωστε, δεν αφορά και τον κόσμο. Καλό, όμως, είναι να γνωρίζουμε πως τα έργα αυτά όταν ήρθαν στη Βουλή το 2007 -και ιδίως το συγκεκριμένο έργο- ο ΣΥΡΙΖΑ τότε, δυστυχώς, το καταψήφισε για περιβαλλοντολογικούς λόγους. Ας αφήσουμε, όμως, το χθες, ας δούμε το αύριο κι ας καθίσουμε με προσοχή όλοι μαζί -τόσο ο πολιτικός όσο και ο τεχνικός κόσμος- να εκπονήσουμε, όπως και πριν από 10 χρόνια, ένα σοβαρό σχέδιο υποδομών για την επόμενη δεκαετία. Διότι τελικά αυτό είναι αναγκαίο, και για την ανάπτυξη της χώρας, αλλά και για να φύγουμε επιτέλους από τον φαύλο κύκλο της ύφεσης».

Οξεία ήταν η αντίδραση από το ΠΑΣΟΚ. «Η Ολυμπία Οδός δεν σας ανήκει κ. Tσίπρα» ήταν ο τίτλος της ανακοίνωσης που συνέταξε ο υπεύθυνος της Κ.Ο. της Δημοκρατικής Συμπαράταξης για Ενέργεια, Περιβάλλον και Υποδομές, Γιάννης Μανιάτης. Ο οποίος καταγγέλλει την κυβέρνηση για υποκρισία και μεροληπτικές πρακτικές, όπως την κατάτμηση των έργων ώστε να επωφεληθούν ευνοούμενοί της εργολάβοι, όπως ο κ. Καλογρίτσας.

Μέσω facebook τοποθετήθηκε επί του θέματος ο Σταύρος Θεοδωράκης, γράφοντας ότι «Οι τέσσερις νέοι οδικοί άξονες που εγκαινιάζονται αυτές τις μέρες, είχαν πει ότι θα μας στοιχίσουν 1.8 δις και τελικά το κόστος τους ξεπέρασε τα 6 δις! Σχεδόν 2 ΕΝΦΙΑ επιπλέον! Τα στοιχεία που αποκαλύπτονται είναι απίστευτα.

Εκτός από τις προφανείς ευθύνες ορισμένων εργολάβων, το κόστος εκτοξεύτηκε κυρίως λόγω της ανικανότητας και της αργοπορίας του… Δημοσίου! Οι υπηρεσίες του δεν κατάφερναν δηλαδή να ολοκληρώσουν απαλλοτριώσεις και αρχαιολογικές ανασκαφές στους χρόνους που είχαν δεσμευτεί και έτσι πληρώσαμε τεράστιες ρήτρες αποζημιώσεων (στους εργολάβους). Βέβαια και εδώ, όπως και σε κάθε άλλη σπατάλη και κακοδιαχείριση δημόσιου χρήματος, δεν θα ψάξουμε για ευθύνες. Όσοι ήταν ανίκανοι, όσοι έκαναν λάθος εκτιμήσεις, όσοι είχαν δόλο, δεν θα αναζητηθούν.

Ούτε για τις καθυστερήσεις θα τιμωρηθεί κανείς. Μαλιακός -Κλειδί και Κόρινθος – Καλαμάτα θα έπρεπε να ήταν έτοιμοι το 2012, ο Ε65 και η Ιονία Οδός το 2013 και το Ελευσίνα – Πάτρα το 2014.

Να τους χαιρόμαστε, λοιπόν, τους νέους δρόμους. Η Ελλάδα τους είχε ανάγκη. Να θυμόμαστε όμως και τα επιπλέον 4 δις που κάποιοι «πέταξαν». Και πριν κόψουμε τις κορδέλες ας κρατήσουμε ενός λεπτού σιγή για τα χαμένα δισεκατομμύρια».