ΚΡΗΤΗ

Απαγόρευση κυκλοφορίας στον Κούλε τη νύχτα: Τι λέει ο Λιμενάρχης, τι υποστηρίζουν οι πολίτες

Πολλές συζητήσεις προκάλεσε η διατήρηση της απαγόρευσης κυκλοφορίας στον Κούλε τη νύχτα, παρά την άρση της καθολικής απαγόρευσης λόγω κορωνοϊού.

Οι περιπατητές περίμεναν την άρση των μέτρων και αιφνιδιάστηκαν δυσάρεστα από την απόφαση του Κεντρικού Λιμεναρχείου να μην επιτρέπει τις βόλτες μετά τη δύση του ηλίου.

Μιλώντας στο ekriti ο Λιμενάρχης Ηρακλείου Ευθύμιος Δουβής, τόνισε ότι πρόκειται για την εφαρμογή μιας παλιάς απόφασης, (άλλωστε υπάρχουν σχετικές πινακίδες), με στόχο την προστασία των πολιτών. “Ο φωτισμός δεν είναι επαρκής, ο υπάρχων είναι τοποθετημένος καθαρά για λιμενικές δραστηριότητες. Στο παρελθόν σημειώθηκαν πολλές πτώσεις, περιπατητών και σκυλιών, ενώ πριν λίγα χρόνια ένα παιδί έχασε τη ζωή του. Θέλουμε να προλάβουμε ατυχήματα”, τόνισε ο κ. Δουβής.

Γκρίνια από τους πολίτες

Αναγνώστης του ekriti με επιστολή του στηλιτεύει την απόφαση:

Από τις 4 Μαίου και μετά το Λιμενικό απαγορεύει την κυκλοφορία στον Κούλε μετά τη δύση του Ηλίου. Κάθε απόγευμα, λίγο μετά τις 8, ένα περιπολικό μπαίνει στην προβλήτα και ξεκινώντας από τον φάρο,  με τη μέθοδο “βοσκός – πρόβατα” , βγάζει τον κόσμο έξω και κλείνει την είσοδο.
Όταν ρώτησα γιατί συμβαίνει αυτό και αν έχει σχέση με τον κορωνοιό, μου απάντησαν ότι δεν έχει σχέση με τα μέτρα καραντίνας και ότι εφαρμόζουν μια παλιά σχετική  απόφαση του Λιμενάρχη. Όταν ρώτησα γιατί την εφαρμόζουν τώρα, μου απάντησαν ότι “ο Λιμενάρχης θέλει  οι αποφάσεις να εφαρμόζονται” (?). Όταν ρώτησα γιατί λήφθηκε εξ’ αρχής αυτή η απόφαση ,μου είπαν επειδή έχουν συμβεί στο παρελθόν ατυχήματα.

Η αιτιολόγηση αυτή δεν στέκει λογικά. Σε όλο το παραλιακό μέτωπο και όλη την Πόλη έχουν συμβεί ατυχήματα, στους δρόμους, στα ενετικά τείχη, σε μπαλκόνια, κτλ, να τα κλείσουμε όλα να είμαστε ασφαλείς.
Αντιθέτως, η εν λόγω απόφαση μάλλον επιπτώσεις έχει στην ασφάλεια των δημοτών.
Καταρχάς, όλοι οι δρομείς που αθλούνται στον Κούλε (και είναι πολλοί) αλλά και όσοι απλώς περπατάνε, αναγκάζονται να συνεχίσουν στην παραλιακή και πολλοί από αυτούς βγαίνουν στο οδόστρωμα (τα πλακάκια του πεζοδρομίου δεν είναι ότι καλύτερο για τα γόνατα). Μόλις πριν λίγες μέρες συνέβη θανατηφόρο τροχαίο με πεζό στην παραλιακή. Αλήθεια είναι πιο επικίνδυνο να μένει ανοιχτός ο Κούλες από το να κυκλοφορεί τόσος κόσμος σε ένα δρόμο που τα οχήματα κυκλοφορούν με μεγάλες ταχύτητες και έχουν συμβεί κατά καιρούς πολλά ατυχήματα;
Κατά δεύτερον υπάρχει ο παράγοντας του Κορωνοιού. Η μέθοδος “βοσκός – πρόβατα” που χρησιμοποιεί το Λιμενικό για να διώξει τον κόσμο την ώρα αιχμής (8- 8.30 το βράδυ) προκαλεί συνωστισμό στα στενά σημεία στην έξοδο της προβλήτας και ταυτόχρονα μειώνει τον διαθέσιμο χώρο για τους δημότες αναγκάζοντας έτσι τον κόσμο που τη συγκεκριμένη ώρα κάνει την βόλτα του Κούλε να προστεθεί σε αυτούς που κινούνται στον παραλιακό, το Μάρε και τον Καράβολα. (Ειδικά τα στενά πεζοδρόμια δυτικά της πλατείας 18 Άγγλων μεταξύ 8.30 και 9.00 μοιάζουν με νυχτερινό κλάμπ από τον κόσμο που φεύγει από τον κούλε.  Παράλληλα, φέρνει περισσότερο κόσμο στον Κούλε το διάστημα 6-8 ώστε να προλάβει να κάνει την βόλτα ή την προπόνηση του πριν τη δύση του ηλίου). Το αποτέλεσμα είναι περισσότερος συνωστισμός. 
Η τρίτη πτυχή της υπόθεσης έχει να κάνει με τους περιορισμένους ανοιχτούς χώρους της πόλης (σε συνδυασμό με τα έργα που γίνονται στα ενετικά τείχη και το πάρκο Γεωργιάδη). Είναι η χειρότερη εποχή και λόγω του κορωνοιού και λόγω της ψυχολογίας του κόσμου από την καραντίνα,  να περιορίζονται οι ανοιχτοί χώροι.
Πραγματικά δεν βρίσκω κανένα ουσιαστικό λόγο (ούτε οι ίδιοι οι Λιμενικοί μπόρεσαν να βρουν) στην απόφαση αυτή του Λιμεναρχείου.
Αν είναι στα πλαίσια της ισχυρής παρουσίας των ενστόλων και του αισθήματος ”ασφάλειας” στον δημότη ας βρούν τρόπο να το εφαρμόσουν εντός  των πλαισίων της κοινής λογικής.

Ένας δημότης 

ekriti.