ΚΡΗΤΗ

Βγήκαν τα πολιτικά «μαχαίρια» για τον ΒΟΑΚ

Τα πολιτικά “μαχαίρια” βγήκαν για μια ακόμα φορά την Παρασκευή 15 Μαΐου στη Βουλή με φόντο το έργο ανακατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης! Η συζήτηση της επερώτησης που είχε καταθέσει ο Χάρης Μαμουλάκης, ζητώντας ενημέρωση για το πού βρίσκεται η υπόθεση με τον ΒΟΑΚ, δεν άργησε να εξελιχθεί σε σφοδρή αντιπαράθεση με τον υπουργό Υποδομών-Μεταφορών Κώστα Καραμανλή.

Ο υπουργός δέχτηκε τα “πυρά” του βουλευτή Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ περί απραξίας και παλινωδιών εκ μέρους της κυβέρνησης. Ο ίδιος πέρασε, απαντώντας, στην αντεπίθεση, καταλογίζοντας στην προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ καθυστερήσεις και επικοινωνιακά τερτίπια.

Μάλιστα, ο Κώστας Καραμανλής σκιαγράφησε ως χαρακτηριστικό επικοινωνιακό τερτίπι τον διαγωνισμό που είχε βγάλει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, επισημαίνοντας (με εμφανώς καυστική διάθεση) πως πράγματι δεν υπάρχει λόγος να ακυρωθεί ο διαγωνισμός, αφού πρακτικά δεν ήταν διαγωνισμός, αλλά μια απλή εκδήλωση ενδιαφέροντος μέσω της οποίας δίνεται απλώς έναυσμα στις ενδιαφερόμενες εταιρείες να συμμετέχουν στον διαγωνισμό που θα γίνει όταν με το καλό δημοπρατηθεί το αναπτυξιακό έργο…

Αναλυτικότερα, συζητήθηκε στη Βουλή η επίκαιρη ερώτηση που είχε καταθέσει ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ νομού Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, ζητώντας ενημέρωση σχετικά με το έργο κατασκευής του ΒΟΑΚ και τη θετική επίδραση που αυτό θα έχει στο ΑΕΠ της χώρας.

Παράλληλα, ο βουλευτής Ηρακλείου στηλίτευσε από τη μεριά του την κατ’ επανάληψη άρνηση του υπουργού να καταθέσει στο Κοινοβούλιο τη δανειακή σύμβαση Ελληνικού Δημοσίου-Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, η οποία δεσμεύει την έκταση του αεροδρομίου Ηρακλείου “Νίκος Καζαντζάκης” για τη χρηματοδότηση του αεροδρομίου Καστελίου.

Κατά τη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης, ο βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης ανέφερε ότι ο ΒΟΑΚ είναι ένα από τα σημαντικότερα αναπτυξιακά έργα της Κρήτης. Ένα έργο που – έπειτα από χρόνια απραξίας – ξεκίνησε να υλοποιείται από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, αλλά δυστυχώς έχει “παγώσει” τους τελευταίους μήνες, με την τοπική κοινωνία να αναμένει ακόμα την κάθοδο του πρωθυπουργού και του υπουργού στην Κρήτη, για να παρουσιάσουν τι μέλλει γενέσθαι.

Όπως υπογραμμίζει σε ανακοίνωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, από την πλευρά του ο υπουργός Κώστας Καραμανλής, χωρίς να αναφερθεί σε χρονοδιαγράμματα, αναγκάστηκε να παραδεχτεί ότι δεν υπάρχει λόγος να ακυρώσει τον διεθνή διαγωνισμό της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, καθώς ήταν απαραίτητος και, μέσω αυτού, προκύπτουν οι εταιρείες που θα συμμετάσχουν και στο επόμενο στάδιο!

«Ο υπουργός παραδέχτηκε επίσης αυτό που εδώ και χρόνια τονίζει ο ΣΥΡΙΖΑ, το γεγονός δηλαδή ότι για την απραξία των προηγούμενων 30 ετών πριν από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ όλες οι κυβερνήσεις (και της Ν.Δ.) έλεγαν ψέματα για τον ΒΟΑΚ. Και αυτό, κατά τον κ. Καραμανλή, επειδή κανείς δεν είχε την ειλικρίνεια να πει στους Κρήτες ότι επί 30 χρόνια αυτό το έργο χωρίς διόδια δε γίνεται!», σημειώνει ακόμα στην ίδια ανακοίνωσή του ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ.

Κώστας Καραμανλής – Αντεπίθεση με “βολές” κατά ΣΥΡΙΖΑ

Από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών εξαπέλυσε επίθεση κατά της προηγούμενης κυβέρνησης, καταλογίζοντας στον ΣΥΡΙΖΑ μεγάλες καθυστερήσεις και επικοινωνιακά τερτίπια στο μέτωπο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.

«Αυτό που είχατε κάνει εσείς ήταν ένας απλός διαγωνισμός εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Πιο απλά είχατε κάνει μια προεπιλογή των τεχνικών εταιρειών που μπορούν να συμμετέχουν όταν κι εφόσον δημοπρατηθεί το έργο», δήλωσε ο υπουργός, χαρακτηρίζοντας μάλιστα τη συμβολή του ΣΥΡΙΖΑ στο έργο ως «μια μολυβιά στο χάρτη». Ο υπουργός τόνισε πως δεν υπήρχε καμία μελετητική ωριμότητα, ούτε καν έγκριση της χάραξης. «Εσείς κάνατε ένα επικοινωνιακό τερτίπι. Δέκα μήνες πριν φύγετε είπατε πως κάνατε έναν διαγωνισμό προεπιλογής, έναν διαγωνισμό εκδήλωσης ενδιαφέροντος», τόνισε.

Μάλιστα, ανακοίνωσε πως μόλις παρέλαβε την έκθεση της αρχαιολογικής τεκμηρίωσης. «Εδώ και 4,5 χρόνια ούτε αυτό δεν είχατε κάνει», δήλωσε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας ότι χωρίς τη συγκεκριμένη έκθεση δεν μπορεί να ξεκινήσει η διαδικασία περιβαλλοντικών επιπτώσεων από το υπουργείο Περιβάλλοντος. «Αυτή ήταν η απίστευτη ετοιμότητα που υπήρχε επί 4,5 χρόνια», συμπλήρωσε με νόημα.

«Καλό θα είναι να πούμε επιτέλους στους Κρήτες ότι αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στο πρώτο στάδιο των μελετών και αυτό γιατί οι μελέτες ξεκίνησαν να υλοποιούνται πριν από 8 μήνες, όταν η Ν.Δ. ήρθε στην κυβέρνηση», συμπλήρωσε, και διαβεβαίωσε ότι «ο ΒΟΑΚ είναι απόλυτη προτεραιότητα της κυβέρνησης και προσωπική δέσμευση του πρωθυπουργού».

Τα διόδια

Αναφερόμενος στο “καυτό” θέμα των διοδίων σε σχέση με τον νέο ΒΟΑΚ, ο υπουργός Υποδομών-Μεταφορών καταλόγισε στον ΣΥΡΙΖΑ «στρέβλωση της πραγματικότητας», καθώς προέβλεπε συμβάσεις παραχώρησης υποστηρίζοντας μάλιστα πως δε θα υπάρξουν διόδια. «Δε νοείται σύμβαση παραχώρησης στην Ελλάδα χωρίς διόδια – για να ξέρουμε τι λέμε – εσείς που μας κατηγορείται ότι θα βάλουμε διόδια. Η σύμβαση παραχώρησης που εσείς είχατε εγκρίνει υπονοούσε με βεβαιότητα ότι θα υπήρχαν διόδια και μάλιστα το κόστος του έργου θα προσέγγιζε τα 1,3 δισ. ευρώ», αποσαφήνισε ο υπουργός Υποδομών.

«Ψεύδεστε για τα διόδια, γιατί είπατε στο Κοινοβούλιο πως δε θα επιβάλλετε διόδια, ενώ είχατε εγκρίνει σύμβαση παραχώρησης στον σχεδιασμό. Κι όταν σας πιάσαμε και σας το εξηγήσαμε αυτό, σκαρφιστήκατε πως δεν εννοούσατε πως θα έχουν διόδια οι Κρητικοί αλλά οι τουρίστες», δήλωσε ο υπουργός, υποστηρίζοντας πως η προηγούμενη κυβέρνηση δε γνώριζε ούτε καν τις κοινοτικές διαδικασίες.

neakriti.gr