ΚΡΗΤΗ

Διάκριση του 12ου Δ.Σ. Ηρακλείου στον Παγκρήτιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής

Το 12ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου Κρήτης κατάφερε στην δεύτερη συμμετοχή του να κερδίσει την πρώτη θέση και να προκριθεί στον Τελικό Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 23/02/2019 στην Αθήνα

Πρώτη θέση του 12ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου Κρήτης στην κατηγορία: OPEN ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ. Αιγαίο Πέλαγος: ”Η τεχνολογία βοηθάει τα Νησιά να αναπτυχθούν» στον Περιφερειακό Παγκρήτιο διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για το 2019, ο οποίος διεξήχθη το Σάββατο 9 Φεβρουαρίου 2019 στο Κλειστό Γυμναστήριο Μελίνα Μερκούρη στο Ρέθυμνο.

Το 12ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου Κρήτης κατάφερε στην δεύτερη συμμετοχή του να κερδίσει την πρώτη θέση και να προκριθεί, επιζητώντας την διάκριση στον Τελικό Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 23/02/2019 στην Αθήνα στο Κλειστό Ολυμπιακό Στάδιο Γαλατσίου.

Το όνομα της ομάδας είναι «Τα 4 Στοιχεία» και την αποτελούν οι μαθητές:

Εύα Σαπουντζάκη – Μαρία Παπαδάκη

Δημήτρης Κεχαγιάς – Εμμανουέλλα Παπαδάκη

Γιάννης Μαραγκάκης- Νίκος Ξυλούρης

Προπονητής της ομάδας είναι ο καθηγητής πληροφορικής του σχολείου κ. Αναστάσης Ρίγγας. Ο διευθυντής του Σχολείου κ. Γαλανάκης Ιωάννης και ο Σύλλογος Διδασκόντων είναι πολύτιμοι αρωγοί στην προσπάθεια της ομάδας ρομποτικής. Η ρομποτική στο σχολείο διδάσκεται στο πρωινό ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου στο πλαίσιο του μαθήματος πληροφορικής.

Το πρώτο κομμάτι της εργασίας των παιδιών είναι ένας αυτοματισμός που ελέγχει την ύπαρξη αέρα και τη λειτουργία μιας ανεμογεννήτριας που με την ενέργεια που παράγεται με την περιστροφή της, θα εκτελεί 2 λειτουργίες: τη φύλαξη ενέργειας στις μπαταρίες της μονάδας ΠΥΡ και, το πιο σημαντικό, τη λειτουργία της μονάδας ΥΔΩΡ που είναι μια μονάδα αφαλάτωσης δίνοντας λύση σε ένα πρόβλημα που ταλανίζει το δικό μας και άλλα νησιά.

Η μονάδα ΥΔΩΡ λειτουργεί σαν μια φυγοκεντρική αντλία ανεβάζοντας το νερό της θάλασσας υψηλότερα, το αφαλατώνει και το αποθηκεύει τόσο για γενική χρήση σε δεξαμενές όσο και για ειδική όπως είναι το πότισμα ενός υδροπονικού κήπου. Ο αυτοματισμός λειτουργεί με πραγματικό νερό και είναι εξολοκλήρου κατασκευασμένος από τουβλάκια LEGO!

Το δεύτερο κομμάτι της εργασίας μας είναι ένας διπλός αυτοματισμός που χρησιμοποιεί το νερό που προέκυψε από την αφαλάτωση για το έξυπνο πότισμα και την λίπανση με ζεόλιθους ενός υδροπονικού κήπου.

Ο διπλός αυτοματισμός αποτελείται από ένα έξυπνο ποτιστήρι και έναν λιπαντήρα ζεόλιθων. Ο αισθητήρας απόστασης στο ποτιστήρι βλέπει αν υπάρχει νερό στη δεξαμενή νερού και το λάστιχο νερού κατεβαίνει και ποτίζει τον υδροπονικό κήπο με πραγματικό νερό!

Το όνομα της ομάδας προκύπτει από την συσχέτιση των 4 στοιχείων με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας με σκοπό την εκμετάλλευση τους με έξυπνες τεχνολογίες για τη βέλτιστη χρήση των πόρων και των υποδομών των νησιών προτείνοντας ένα ολοκληρωμένο σύστημα βιώσιμης ανάπτυξης των νησιών. Λαμβάνοντας υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, τους πόρους και τις ανάγκες των νησιών, η εργασία στοχεύει στην εκμετάλλευση των ανανεώσιμων φυσικών πόρων για την ανάπτυξη των νησιών, τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων, την προστασία του περιβάλλοντος, την αυτονομία των νησιών και την προστασία της πολιτισμικής κληρονομιάς.

Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων του Σχολείου συγχαίρουν τους μαθητές και μαθήτριες και τους εύχονται καλή τύχη στον Τελικό!