ΚΡΗΤΗ

Διχάζει την κοινωνία του Ρεθύμνου η συζήτηση για κάμερες στα σχολεία

«Το σχολείο θα έπρεπε να είναι ένας χώρος όπου διαμορφώνεται η προσωπικότητα και η συνείδηση των παιδιών. Η νομιμοποίηση της χρήσης κάμερας εθίζει στην κουλτούρα της παρακολούθησης και αποτελεί ακραίο μέτρο καταστολής», επισημαίνουν τα μέλη της Ελευθεριακής Συνδικαλιστικής Ένωσης Ρεθύμνου στο πλαίσιο της συζήτησης που έχει ξεκινήσει και προβληματίζει την τοπική κοινωνία σχετικά με την τοποθέτηση συστημάτων βιντεοσκόπησης στα σχολεία.

Όπως επισημαίνει η ΕΣΕ Ρεθύμνου, μια ένωση εργαζομένων, ανέργων και φοιτητών, η συζήτηση μεταξύ δήμου και συλλόγων γονέων γίνεται «…με το πρόσχημα της αποφυγής φθορών στην «περιουσία» του δημοσίου τις ώρες που το σχολείο δεν λειτουργεί, ενώ το νομικό πλαίσιο επιτρέπει την καταγραφή από κλειστό κύκλωμα υπό προϋποθέσεις και κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου».

Η παιδαγωγική διαδικασία έρχεται σε αντίθεση με αστυνομοκρατούμενες πρακτικές ή τουλάχιστον θα έπρεπε, αναφέρουν τα μέλη της συνδικαλιστικής ένωσης, σύμφωνα με τον ανταποκριτή του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων, συμπληρώνοντας πως ακόμα και μια κάμερα που δεν καταγράφει δημιουργεί αίσθημα ανασφάλειας και αναστέλλει την ελευθερία λόγου και πράξης.

Σύμφωνα με τον διευθυντή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Ρεθύμνου Ιωάννη Μαρκαντέ, δεν έχει τεθεί προς το παρόν τέτοιο ζήτημα που να αφορά σε τοποθέτηση καμερών. Στο παρελθόν μεμονωμένες σχολικές μονάδες είχαν τοποθετήσει κάμερες, αλλά όπως δήλωσε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο προϊστάμενος της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του νομού, αυτές έπαψαν να λειτουργούν και κάποιες καταστράφηκαν.

«Εμείς ως διεύθυνση είμαστε αντίθετοι με την τοποθέτηση καμερών ή καταγραφικών συστημάτων στις σχολικές μονάδες. Τα σχολικά κτήρια είναι φυσικά αρμοδιότητα των δήμων και αυτοί αποφασίζουν για τη διασφάλιση της ασφάλειας των κτηριακών συγκροτημάτων», είπε ο κ. Μαρκαντές, τονίζοντας επίσης ότι: «Σε περίπτωση που τεθεί το ζήτημα και ερωτηθούμε εμείς θα δηλώσουμε την αντίθεση μας με οποιαδήποτε μορφή καταγραφής της σχολικής ζωής εντός ή εκτός του ωραρίου. Ως διεύθυνση δευτεροβάθμιας δεν το επιθυμούμε να συμβεί, επαναλαμβάνω όμως ότι τα σχολεία ανήκουν στους δήμους».