ΚΡΗΤΗ

Επτά νεκροί ντελιβεράδες από το 2015 στην Κρήτη

Επτά διανομείς φαγητού έχουν χάσει τη ζωή τους εν ώρα εργασίας σε όλη την Κρήτη από το 2015 μέχρι και χθες, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε  ο πρόεδρος του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων (Ε.ΣΥ.ΠΡΟ.Τ.Α) Γιάννης Λιονάκης στην ημερίδα οδικής ασφάλειας που διοργάνωσε χθες το Εργατικό Κέντρο Ηρακλείου με τη συμμετοχή και της Τροχαίας.

Σύμφωνα με τις μετρήσεις αυτές, το 2015 σε σύνολο 28 νεκρών δικυκλιστών, οι δύο ήταν διανομείς. Το 2016 είχαμε επίσης δύο νεκρούς διανομείς σε σύνολο 22 δικυκλιστών, το 2018 ένας διανομέας έχασε τη ζωή του σε σύνολο 17 νεκρών δικυκλιστών και το 2019 έχουμε μέχρι στιγμής δύο νεκρούς διανομείς φαγητού σε σύνολο εφτά δικυκλιστών που έχασαν τη ζωή τους στην άσφαλτο.

Τα περισσότερα τροχαία δυστυχήματα οφείλονταν στην υπερβολική ταχύτητα που είχαν αναπτύξει τα θύματα, αλλά και στη μη τήρηση της προτεραιότητας κατά την οδήγηση Όπως ανέφερε χθες ο κ. Λιονάκης, στην Κρήτη κυκλοφορούν περίπου 210 χιλιάδες μηχανές όλων των τύπων και οι μηχανές που χρησιμοποιούν οι «ντελιβεράδες» είναι περίπου 1.200.

Τα ημερήσια χιλιόμετρα κατά μέσο όρο ανέρχονται στα 100 και περίπου το 75% των επαγγελματιών έχουν εμπλακεί σε κάποιο τροχαίο συμβάν.

 

Στέλιος Βοργιάς, Στέλιος Καρακούδης και Γιάννης Λιονάκης στη χθεσινή ημερίδα στο ΕΚΗ
Στέλιος Βοργιάς, Στέλιος Καρακούδης και Γιάννης Λιονάκης στη χθεσινή ημερίδα στο ΕΚΗ

Στην ομιλία του ο ίδιος ανέφερε προς το κοινό ότι για τον συγκεκριμένο κλάδο υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο και οδηγίες, οι οποίες όμως όπως τόνισε, δεν εφαρμόζονται. «Υπάρχει νομοθεσία για το χρόνο απασχόλησης αυτών των ανθρώπων, για το τι πρέπει να τους παρέχει ο εργοδότης (κράνη, στολές κοκ), για τις υποχρεώσεις των ίδιων ώστε να έχουν μια σωστή οδηγική συμπεριφορά» είπε.

Σύμφωνα με τις επισημάνεις του ίδιου, το νομοθετικό πλαίσιο που υπάρχει δεν εφαρμόστηκε ποτέ. «Πρόκειται για μια εξαιρετικά επικίνδυνη και ανθυγιεινή εργασία.

Οι άνθρωποι αυτοί θα πρέπει να έχουν ένσημα βαρέα και ανθυγιεινά. Έχουν όμως κι εκείνοι από την πλευρά τους υποχρεώσεις» είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι και οι ίδιοι οι διανομείς θα πρέπει να λαμβάνουν τα μέτρα τους, να φροντίζουν να ξέρουν ότι για ένα ανασφάλιστο όχημα, είναι υπεύθυνοι κι εκείνοι αλλά και οι εργοδότες τους.

Θα πρέπει να είναι υπεύθυνοι για το όχημα που χρησιμοποιούν αναφορικά με την κατάσταση στην οποία βρίσκεται. Από την πλευρά του ο υποδιοικητής του τμήματος Τροχαίας Ηρακλείου Στ. Καρακούδης είπε ότι οι διανομείς φαγητού θα πρέπει να τηρούν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και κυρίως να μην ξεχνούν ποτέ ότι η μη χρήση κράνους μπορεί να αποδειχθεί μοιραία για τη ζωή τους.

patris.gr