ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

Η έλλειψη αυτής της βιταμίνης προμηνύει «δύσκολη» εφηβεία

Τα παιδιά Δημοτικού με ανεπάρκεια βιταμίνης D τείνουν να έχουν υψηλότερο σκορ στα τεστ μέτρησης των προβλημάτων συμπεριφοράς κατά τη διάρκεια της εφηβείας, σύμφωνα με νέα αμερικανική μελέτη
Η ανεπάρκεια βιταμίνης D στα παιδιά Δημοτικού μπορεί να συντελεί σε επιθετική συμπεριφορά καθώς και άγχος και καταθλιπτική διάθεση κατά την εφηβεία, υποστηρίζουν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν.

Σύμφωνα με άρθρο του Journal of Nutrition, οι ερευνητές το 2006 εστίασαν σε 3.202 παιδιά, ηλικίας 5-12 ετών από την Μπογκοτά της Κολομβίας, τα οποία φοιτούσαν σε δημόσια δημοτικά σχολεία. Συνέλεξαν πληροφορίες για τις καθημερινές τους συνήθειες, το μορφωτικό επίπεδο της μητέρας, το βάρος και το ύψος τους, αλλά και την οικογενειακή επισιτιστική ανασφάλεια και την κοινωνικο-οικονομική κατάστασή τους επίσης.

Ακόμα πήραν δείγματα αίματος από τα παιδιά.

Έπειτα από έξι χρόνια, όταν τα παιδιά ήταν 11-18 ετών, οι επιστήμονες έκαναν συνεντεύξεις με τυχαία επιλογή στο ένα τρίτο αυτών, καταγράφοντας στοιχεία για την συμπεριφορά τους, όπως την αντιλαμβάνονταν τα ίδια και οι γονείς τους.

Στοιχεία για τα επίπεδα της βιταμίνης D προέκυψαν για 273 παιδιά. Όσα είχαν χαμηλά επίπεδα, δηλαδή ανεπάρκεια, είχαν διπλάσιο κίνδυνο να έχουν εκδηλώσει επιθετική συμπεριφορά και συμπεριφορές που καταστρατηγούσαν τους κανόνες, όπως ανέφεραν οι γονείς τους, συγκριτικά με εκείνα που είχαν υψηλότερα επίπεδα της βιταμίνης D στον οργανισμό τους.

Επίσης, τα χαμηλά επίπεδα της πρωτεΐνης που μεταφέρει τη βιταμίνη D στο αίμα σχετίστηκαν με μεγαλύτερη αυτοαναφερόμενη επιθετική συμπεριφορά και συμπτώματα άγχους/κατάθλιψης.

Οι συσχετισμοί ήταν ανεξάρτητοι των παιδικών, γονεϊκών και οικογενειακών χαρακτηριστικών.

«Τα παιδιά Δημοτικού με ανεπάρκεια βιταμίνης D τείνουν να έχουν υψηλότερο σκορ στα τεστ μέτρησης των προβλημάτων συμπεριφοράς κατά τη διάρκεια της εφηβείας», εξηγεί ο Δρ. Eduardo Villamor, καθηγητής Επιδημιολογίας στη Σχολή Δημόσιας Υγείας του αμερικανικού πανεπιστημίου και συγγραφέας της μελέτης.