ΚΡΗΤΗ

Κρήτη: Τα σχολεία που θα υποδεχτούν προσφυγόπουλα

Τριακόσια τέσσερα γυμνάσια και λύκεια από όλη την χώρα, ανάμεσα τους και σχολεία στην Κρήτη, αναμένεται να υποδεχτούν προσφυγόπουλα για το σχολικό έτος 2019-2020.

Συγκεκριμένα, με απόφαση της υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Σοφίας Ζαχαράκη καθορίστηκαν οι σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που εντάσσονται στις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας(ΖΕΠ), όπου δύνανται να λειτουργήσουν τάξεις μαθητών/τριών προερχόμενων από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες ή με πολιτισμικές και θρησκευτικές ιδιαιτερότητες κυρίως όμως προσφυγόπουλων.

Για την Κρήτη, τα σχολεία που αναμένεται να υποδεχτούν προσφυγόπουλα είναι 7 και συγκεκριμένα το 10ο Γυμνάσιο και 12ο Γυμνάσιο Ηρακλείου, το Γυμνάσιο Γαζίου, το 4ο εσπερινό ΕΠΑΛ το 2ο Γυμνάσιο Σητείας, το 5ο Γυμνάσιο Ρεθύμνου και το 1ο Γυμνάσιο Χανίων.

Σε επίπεδο χώρας και σύμφωνα πάντα με το ΦΕΚ: 84 γυμνάσια και λύκεια στην Αττική, 71 σχολικές μονάδες στην Κεντρική Μακεδονία, 29 στη Ανατολική Μακεδονία-Θράκη, 28 στη Θεσσαλία και ισάριθμες στην Ηπειρο, 19 στη Στερεά Ελλάδα, 11 στα 3 νησιά του Βορείου Αιγαίου(Λέσβος, Χίος, Σάμος), 7 γυμνάσια και λύκεια στην περιφερειακή διεύθυνση Δυτικής Ελλάδας, 6 στην περιφερειακή διεύθυνση Πελοποννήσου και ισάριθμα στην περιφερειακή διεύθυνση Νοτίου Αιγαίου όπως και στη Δυτική Μακεδονία και 2 Επαγγελματικά Λύκεια της Σιβιανιδείου Σχολής.

Ακολουθεί αναλυτικά ο πίνακας με τα σχολεία της Κρήτης.

Τι λέει η εγκύκλιος

Όπως σημειώνεται στην εγκύκλιο, “Οδηγίες και κατευθύνσεις για την ίδρυση και λειτουργία Τάξεων Υποδοχής(Τ.Υ) ΖΕΠ για το σχολικό έτος 2019-2020 σε Δημόσια Γυμνάσια, Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια της χώρας”, το συγκεκριμένο πρόγραμμα αφορά στη μείωση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου μαθητών/τριών προερχόμενων από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και μαθητών/τριών με πολιτισμικές και θρησκευτικές ιδιαιτερότητες και “αποσκοπεί στην εκπαίδευση και στην ομαλή προσαρμογή των προσφυγοπαίδων.

Στο πλαίσιο αυτό προβλέπεται ο εμπλουτισμός του εκπαιδευτικού δυναμικού όσων Γυμνασίων, Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων εμφανίζουν ανάγκη για υποστήριξη της ένταξης των παραπάνω μαθητών/τριών (οριζόντια παρέμβαση σε όλα τα Γυμνάσια, Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια που εμφανίζουν σχετικούς πληθυσμούς μαθητών/τριών).

Ειδικότερα, οι εκπαιδευτικοί που θα απασχοληθούν στο πλαίσιο της Πράξης θα στελεχώσουν τις Τάξεις Υποδοχής με κύριο αντικείμενο την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας αλλά και τη διδακτική στήριξη σε άλλα αντικείμενα, ώστε να διευκολύνεται η ομαλή προσαρμογή και η παραμονή στο εκπαιδευτικό σύστημα των μαθητών/τριών από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, των μαθητών/τριών με πολιτισμικές και θρησκευτικές ιδιαιτερότητες, καθώς και των προσφυγοπαίδων”.

Σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία, για την εγγραφή ανήλικων πολιτών τρίτων χωρών στα ελληνικά σχολεία, όλων των βαθμίδων, απαιτούνται τα αντίστοιχα με τα προβλεπόμενα για τους ημεδαπούς δικαιολογητικά. “Κατ΄ εξαίρεση, με ελλιπή δικαιολογητικά μπορεί να εγγράφονται στα δημόσια σχολεία και τέκνα πολιτών τρίτων χωρών, εφόσον: α). Προστατεύονται από το ελληνικό κράτος ως δικαιούχοι διεθνούς προστασίας και όσων τελούν υπό την προστασία της Ύπατης Αρμοστείας των Ηνωμένων Εθνών. β). Προέρχονται από περιοχές, στις οποίες επικρατεί έκρυθμη κατάσταση. γ).Έχουν υποβάλει αίτηση διεθνούς προστασίας. δ). Είναι πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν στην Ελλάδα, ακόμη και αν δεν έχει ρυθμισθεί η νόμιμη διαμονή τους σε αυτή”.

neakriti