ΚΡΗΤΗ

Κρητικό γάμο και μια μέρα στο μαντρί θα ζήσουν ξένοι δημοσιογράφοι

Κάνουν ντοκιμαντέρ μιας ώρας για την καθημερινότητα των Κρητικών, πέρα από τα γνωστά σημεία του νησιού.

Με δεδομένο ότι η Ελλάδα και η Κρήτη για το 2018 θεωρούνται top προορισμοί με βάση τις κρατήσεις, ήδη στο νησί έχει αρχίσει η απόβαση τηλεοπτικών δικτύων από το εξωτερικό, με στόχο να παρουσιάσουν την κρητική κουλτούρα, πέρα από τη λογική του ήλιου και της θάλασσας. Μάλιστα, μέχρι τον Ιούλιο ο ΕΟΤ έχει προγραμματίσει 167 ταξίδια εξοικείωσης στην Ελλάδα για την τουριστική προώθηση και προβολή της χώρας.

Ήδη, στο Ρέθυμνο έχει φτάσει ένα πολυμελές συνεργείο της γερμανικής τηλεόρασης, με στόχο να κάνουν ένα ντοκιμαντέρ μιας ώρας για την καθημερινότητα των Κρητικών, ενώ, πέρα από τα γνωστά σημεία του νησιού, στα πλαίσια της προβολής το γερμανικό κανάλι θα αναδείξει και τις άγνωστες διαδρομές της ενδοχώρας, που πλέον μπορεί να αποτελέσει ένα αυτόνομο κίνητρο για τους Ευρωπαίους, με στόχο να επισκεφτούν την Κρήτη.
Από τις αρχές της τουριστικής περιόδου, στο νησί μας βρέθηκαν δύο ολλανδικά κανάλια, ένα από το Ισραήλ, αλλά και ένα μεγάλο διαδικτυακό κανάλι από την Κίνα, και μάλιστα είναι σημαντικό το γεγονός ότι στις αναφορές τους η Κρήτη παρουσιάζεται σαν ένας προορισμός για ολόκληρο τον χρόνο. Ειδική αναφορά γίνεται στη δυναμική του Ηρακλείου να αναπτύξει τον χειμώνα ακόμα πιο δυναμικά τη λογική των city break, κάτι όμως που πρέπει να στηριχτεί και στην ετήσια αεροπορική σύνδεση όλο τον χρόνο με κομβικά ευρωπαϊκά αεροδρόμια, που θα μπορούσαν να παρέχουν ευέλικτες ανταποκρίσεις με ολόκληρο τον κόσμο. Άλλωστε, το Ηράκλειο θα μπορούσε να αποτελέσει και έναν συνδυαστικό προορισμό, μαζί με την Αθήνα για τα λεγόμενα αστικά τουριστικά πακέτα.
Τα τηλεοπτικά δίκτυα που βρέθηκαν στην Κρήτη εστίασαν και σε ένα μεγάλο κομμάτι που έχει να κάνει με την παράδοση του νησιού, που παρά τη μεγάλη επισκεψιμότητα δεν είναι ευρέως γνωστή, με εξαίρεση τους επαναλαμβανόμενους τουρίστες.

Ο ΕΟΤ

Έστω και με καθυστέρηση, φέτος ο ΕΟΤ φέρνει στην Ελλάδα – με την Κρήτη να έχει μεγάλο μερίδιο από την “πίτα” – 587 ξένους δημοσιογράφους, bloggers και εκπροσώπους διεθνών τουριστικών πρακτορείων, από 27 συνολικά χώρες. Πρόκειται για το πρόγραμμα ταξιδιών εξοικείωσης, που υλοποιεί ο ΕΟΤ για την παγκόσμια τουριστική προώθηση της Ελλάδας για τρίτη συνεχόμενη χρονιά.
Συνολικά έχουν προγραμματιστεί 167 ταξίδια εξοικείωσης έως τον ερχόμενο Ιούλιο. Το πρώτο σκέλος του Προγράμματος Ταξιδιών Εξοικείωσης, που ενέκρινε ο γενικός γραμματέας ΕΟΤ Κωνσταντίνος Τσέγας, στοχεύει κυρίως στην ανάδειξη άγνωστων σημείων της χώρας μας, με τα τηλεοπτικά συνεργεία να βάζουν στο “μικροσκόπιο” πολλές περιοχές της νότιας Κρήτης, αλλά και τη Γαύδο, που μάλιστα πλασάρεται ως το απόλυτο σύνολο της Ευρώπης.
Με βάση τον προγραμματισμό, στην Κρήτη αλλά και σε άλλα μέρη του ελλαδικού χώρου θα βρεθούν τα βρετανικά ΜΜΕ BBC, Travel Channel, “Sunday Times”, “The Times”, “Daily Telegraph”, “Walk Μagazine” και “Evening Standard”, τα γαλλικά κρατικά κανάλια France 2 και France 5, ο γερμανικός εκδοτικός όμιλος Tagesspiegel, οι αυστριακές εφημερίδες “Krone Zeitung” και “Die Presse”, το γαλλικό καταξιωμένο περιοδικό “Challenge”, το βελγικό περιοδικό “Εxclusief”, το ρουμανικό “National Geographic Traveler”, το κρατικό τηλεοπτικό κανάλι της Ρουμανίας TVR και τα ιδιωτικά κανάλια με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση Antenna 1, Antenna 2, Canal D, Prima TV, Βloggers από Γερμανία Αγγλία, Δανία, Ολλανδία και Ρουμανία, και εκπρόσωποι κορυφαίων ταξιδιωτικών οργανισμών από Ιαπωνία, Κίνα, Γαλλία, Ολλανδία, Πολωνία, Ρουμανία και Ισραήλ.

Μία εβδομάδα στο μαντρί…

Κρητική γαστρονομία και ζωή στην ύπαιθρο μαγνητίζουν τους δημοσιογράφους

Στο επίκεντρο της προβολής όσον αφορά το νησί μας θα μπουν η κρητική γαστρονομία αλλά και οι άγνωστες διαδρομές της ενδοχώρας του νησιού. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, μέσα στον Ιούνιο δύο τηλεοπτικά δίκτυα από τη Γερμανία, τη Γαλλία και τη Μεγάλη Βρετανία θα καταγράψουν όλη τη διαδικασία ενός κρητικού γάμου, με ειδική ενότητα στη γαστρονομία, αλλά και στον τρόπο που αυτή αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι στην καθημερινότητα των Κρητικών.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα, δύο Βρετανοί δημοσιογράφοι θα παρακολουθήσουν την καθημερινότητα για μια ολόκληρη εβδομάδα κτηνοτρόφων του νησιού, αλλά και τον τρόπο παραγωγής των κρητικών προϊόντων, που δικαίως ψάχνουν μια καλύτερη θέση στην παγκόσμια αγορά.
Είναι σημαντικό το γεγονός ότι οι εικόνες από το νησί μας που θα ταξιδέψουν στις χώρες αυτές θα είναι διαφορετικές από τις γνώριμες, που έχουν να κάνουν με ξενοδοχειακές μονάδες και βέβαια παραλίες. Εξίσου σημαντικό είναι ότι πολλές από τις δημοσιογραφικές αποστολές θα καταλύσουν σε αγροτουριστικά καταλύματα, παρουσιάζοντας και αυτήν την εναλλακτική πρόταση για την κρητική τουριστική βιομηχανία. Επίσης, πολλά από τα συνεργεία θα βοηθηθούν από επαναλαμβανόμενους τουρίστες, που στα ρεπορτάζ θα λάβουν τον ρόλο του συνοδοιπόρου με τον δημοσιογράφο, με τον οποίο και θα μοιραστούν τις εμπειρίες τους από τα επαναλαμβανόμενα ταξίδια τους στο νησί, ενώ ξεχωριστό ρόλο θα έχουν και Ευρωπαίοι πολίτες που ζουν μόνιμα στο νησί μας.
Στο κομμάτι της γαστρονομίας, οι ξένοι τηλεθεατές θα έχουν την ευκαιρία να δουν μαγειρική σε μιτάτο, ενώ θα γίνουν γνωστές σε ολόκληρη την Ευρώπη γευστικές προτάσεις άγνωστες στο ευρύ κοινό. Όπως είναι φυσικό, αυτές οι εικόνες θα μπορούσαν να θέσουν τις βάσεις για μια επί της ουσίας ανάπτυξη της βάσης για τους εναλλακτικούς τρόπους τουρισμού, με την Κρήτη να έχει ένα σημαντικό αβαντάζ και λόγω της τουριστικής της ανάπτυξης, αλλά κυρίως λόγω της εναλλαγής εικόνων από τα βόρεια παράλια στον κρητικό Νότο και από εκει στην ορεινή ενδοχώρα

neakriti.gr/