ΚΡΗΤΗΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ

Πόσοι επιβάτες πέρασαν από το αεροδρόμιο Ηρακλείου τον Ιούλιο;

Η Κρήτη κρατά τα σκήπτρα των αφίξεων και αυτό το καλοκαίρι – Έπεται η Ρόδος

Κρήτη και Ρόδος είναι τα νησιά που απολαμβάνουν την πρωτιά στις προτιμήσεις των ξένων επισκεπτών για τη φετινή τουριστική περίοδο, παρά το γεγονός ότι είναι μια δύσκολη χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό, με την ανάκαμψη της γειτονικής Τουρκίας να αποσπά σημαντικά μερίδια του τουριστικού κόσμου. Την ίδια στιγμή, δημοφιλείς προορισμοί όπως Κέρκυρα και Ζάκυνθος δέχονται πιέσεις.

Κρήτη και Ρόδος έχουν τον υψηλότερο αριθμό προγραμματισμένων θέσεων από τις αεροπορικές εταιρείες για το διάστημα από τον Μάρτιο μέχρι τον Οκτώβριο, με το Ηράκλειο να έχει συνολικά 3,78 εκατ. θέσεις και τα Χανιά 1,15 εκατ., ενώ αντίστοιχα για το Νησί των Ιπποτών έχουν προγραμματιστεί 2,78 εκατ. θέσεις. Εντούτοις, οι θέσεις είναι λιγότερες από πέρυσι, απόρροια της γενικότερης κάμψης της ζήτησης. Αντίθετα, η Κέρκυρα συγκεντρώνει 1,7 εκατ. θέσεις, από 1,8 εκατ. το αντίστοιχο περσινό διάστημα, και η Ζάκυνθος 907 χιλ., πτώση 6,6% και 10% αντίστοιχα.

Σύμφωνα με την Εθνική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων, σε σχέση με τον αντίστοιχο προγραμματισμό του 2018, φέτος παρατηρείται μείωση των προγραμματισμένων αεροπορικών θέσεων από το εξωτερικό κατά 6,7%, ποσοστό που μεταφράζεται σε σχεδόν 1,2 εκατ. θέσεις λιγότερες στο σύνολο της σεζόν. Αναλυτικότερα, για την περίοδο Μαρτίου – Ιουνίου η μείωση ήταν 5,3% ή 308 χιλ., με μοναδικό μήνα κατά τον οποίο παρατηρήθηκε αύξηση τον Απρίλιο (+7,1% ή +51 χιλ. θέσεις). Για τον Αύγουστο η πτώση φτάνει το 7,1%/-258 χιλ. θέσεις, το 8,4%/-261 χιλ. για τον Σεπτέμβριο και το 4,2%/-72 χιλ. για τον Οκτώβριο.

Όσον αφορά στην Κέρκυρα, το πρόβλημα με τα σκουπίδια, όπως σημειώνουν τοπικοί φορείς, το οποίο συνεχίζεται και είναι ακόμη μεγαλύτερο από πέρυσι, έχει κοστίσει ακριβά στον τουρισμό του νησιού, το οποίο, συν τοις άλλοις, στερείται υποδομών, οδικού δικτύου και πλέον στηρίζεται σε τουρίστες από τα Βαλκάνια, με χαμηλότερη δαπάνη ανά ταξίδι.

Από την άλλη πλευρά, τα τοπικά προβλήματα της Ζακύνθου, με κυριότερα τη διαχείριση των αποβλήτων, αλλά και το θολό καθεστώς του Ναυαγίου, θεωρείται πως έκαμψαν τη ζήτηση. Επιπλέον, οι αυξήσεις στις τιμές των ξενοδοχείων τα τελευταία δύο χρόνια κατέστησαν το νησί ακριβό προορισμό για όσους το επέλεγαν μέχρι πρότινος.

Τον Αύγουστο, πάντως, η πλειοψηφία των αεροδρομίων καταγράφει μείωση. Ειδικότερα, στη Θεσσαλονίκη παρουσιάζεται η μεγαλύτερη μείωση τόσο σε ποσοστιαία όσο και σε απόλυτη διαφορά των αεροπορικών θέσεων, που ανέρχεται σε 19,2% ή -75 χιλ. θέσεις. Μείωση 17,8% αναμένεται στη Σάμο και στην Σκιάθο κατά 15,4%/-9 χιλ. θέσεις. Αντίθετα, η μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση παρατηρείται στην Καλαμάτα με 31,0% (+10 χιλ. θέσεις) και ακολουθούν τα αεροδρόμια της Μυκόνου 7,3%/+11 χιλ., της Κεφαλονιάς 6,2%/+5 χιλ. και της Καρπάθου 6%/+2 χιλ. θέσεις.

Η εφημερίδα «Νέα Κρήτη» επικοινώνησε με τον Μιχάλη Βλατάκη, ο οποίος είναι πρόεδρος τουριστικών και ταξιδιωτικών πρακτόρων Κρήτης και Α’ αντιπρόεδρος της Γενικής Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΓΕΠΟΕΤ), και ο οποίος σχολίασε την πρωτιά της Κρήτης και της Ρόδου λέγοντας χαρακτηριστικά: «Πάντα έτσι ήταν. Η Κρήτη και η Ρόδος ήταν οι δύο προορισμοί με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα από θέμα τουρισμού και είναι οι δύο προορισμοί με τις περισσότερες προγραμματισμένες θέσεις. Έτσι γινόταν όλα τα χρόνια και έτσι γίνεται και τώρα. Ελπίζουμε να συνεχιστεί και στο μέλλον».

Αριθμός επιβατών Ιανουαρίου – Ιουλίου

Περισσότερους από 35,5 εκατομμύρια επιβάτες εξυπηρέτησαν τα αεροδρόμια της χώρας το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Οι αφίξεις από το εξωτερικό εξακολουθούν να βαίνουν αυξανόμενες. Ειδικότερα, ο συνολικός αριθμός των διακινηθέντων επιβατών το πρώτο επτάμηνο του 2019 έφτασε τα 35.525.166, παρουσιάζοντας αύξηση 4,7% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018, οπότε είχαν διακινηθεί 33.923.504 επιβάτες. Συγκεκριμένα, οι διακινούμενοι επιβάτες είναι αυτό το διάστημα περισσότεροι κατά 1.601.662 σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Ο συνολικός αριθμός των πτήσεων στα ελληνικά αεροδρόμια ανήλθε στις 298.910 (από τις οποίες 121.948 εσωτερικού και 176.962 εξωτερικού), παρουσιάζοντας άνοδο 4,7% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018, όταν είχαν πραγματοποιηθεί 285.532 πτήσεις.

Όσον αφορά στον μήνα Ιούλιο, διακινήθηκαν στα ελληνικά αεροδρόμια 9.985.521 επιβάτες, με την άνοδο μεσοσταθμικά να είναι 3,1% σε σχέση με πέρυσι, όταν είχαν διακινηθεί 9.684.890 επιβάτες.

Ο συνολικός αριθμός των πτήσεων στα ελληνικά αεροδρόμια ανήλθε στις 77.303, παρουσιάζοντας αύξηση 2,1% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, όταν είχαν πραγματοποιηθεί 75.701 πτήσεις.

Αξίζει να αναφερθεί ότι οι αφίξεις επιβατών εξωτερικού έφτασαν τα 4.099.875, παρουσιάζοντας άνοδο 3,5% σε σχέση με το 2018 (3.962.370 αφίξεις).

Ποια αεροδρόμια ξεχώρισαν

Ενδεικτικά, τα αεροδρόμια Αθηνών, Ηρακλείου, Ρόδου, Θεσσαλονίκης και Κέρκυρας, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της ΥΠΑ, παρουσίασαν τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση για τον μήνα Ιούλιο 2019.

Συγκεκριμένα, από το αεροδρόμιο της Αθήνας διακινήθηκαν 2.969.746 επιβάτες, του Ηρακλείου 1.384.919, της Ρόδου 1.027.532, της Θεσσαλονίκης 800.269 και της Κέρκυρας 654.985 επιβάτες.

Στο επτάμηνο τη μεγαλύτερη αύξηση επιβατών παρουσίασαν τα αεροδρόμια Ιωαννίνων, Λήμνου και Νέας Αγχιάλου.

Ο αερολιμένας Ιωαννίνων κατέγραψε άνοδο 29,9% (διακίνησε 76.959 επιβάτες, έναντι 59.241 το αντίστοιχο διάστημα του ‘18), το αεροδρόμιο της Λήμνου κατέγραψε άνοδο επιβατικής κίνησης 17,9% (διακίνησε 54.516 επιβάτες, έναντι 46.244 το περσινό διάστημα) και το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου σημείωσε αύξηση 15,5%, καθώς διακίνησε 26.208 επιβάτες, έναντι 22.698 επιβατών που είχε διακινήσει το 2018.

Τέλος, ο κ. Βλατάκης έδωσε την εκτίμησή του για το τουριστικό έτος 2020, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Τα στοιχεία που έχουμε είναι πως και το 2020 θα είναι μια χρονιά διόρθωσης. Έχουμε όμως πάρα πολύ χρόνο για να δουλέψουμε και για να μη θριαμβολογούμε με τους αριθμούς. Χαιρόμαστε που η νέα ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού βλέπει την πραγματικότητα. Είμαστε εδώ για να δουλέψουμε και να αλλάξουμε τα πράγματα, ώστε η νέα σεζόν να μην είναι μια χρονιά μείωσης και δε λέμε για τους αριθμούς, αλλά για τα έσοδα».

neakriti.