ΚΡΗΤΗ

Στους 5 αγαπημένους προορισμούς  η Κρήτη για τους Φιλανδούς

 

Στους 5 αγαπημένους προορισμούς βρίσκεται η Κρήτη για τους Φιλανδούς τουρίστες, σύμφωνα με τον τουρ οπερέιτορ Tjäreborg που ανήκει στον όμιλο Thomas Cook Northern Europe και δραστηριοποιείται στη Φιλανδία από το 1966.

Ειδικότερα, πρώτος προορισμός για τους Φιλανδούς βάσει κρατήσεων είναι η Τουρκία, και ακολουθούν η Ρόδος, η Κρήτη, η Κύπρος και η Μαγιόρκα. Αυτό προκύπτει από την πρώτη εκτενή έρευνα Holiday Report 2019, που διενήργησε ο φιλανδικός τουρ οπερέιτορ σε συνεργασία με άλλους του ομίλου Thomas Cook Βόρειας Ευρώπης, προκειμένου να αναδείξει τις τάσεις διακοπών των ταξιδιωτών από τις χώρες της Βόρειας Ευρώπης.

Μεταξύ άλλων, η έρευνα έδειξε ότι τα κόνσεπτ των ντιζάιν ξενοδοχείων και εστιατορίων είναι σημαντικά στον αειφόρο τουρισμό, καθώς και ότι τα παραδοσιακά πακέτα τσάρτερ πτήσεων είναι πιο δημοφιλή από ποτέ γιατί διασφαλίζουν χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στο περιβάλλον σε σύγκριση με τις προγραμματισμένες πτήσεις, κάτι που ενδιαφέρει όλο και περισσότερους ταξιδιώτες τα τελευταία χρόνια.

Επίσης, οι γενιές ταξιδιωτών Generation Z and millennials αποφεύγουν το μαύρισμα και την έντονη διασκέδαση κατά τη διάρκεια των διακοπών και, αντί αυτών, προτιμούν την ξεκούραση και ανάπαυσή τους. Η σημασία του ξενοδοχείου μεγαλώνει, συχνά σε βάρος του ίδιου του προορισμού, με τα ξενοδοχεία που δίνουν έμφαση στο ντιζάιν να αλλάζουν την αντίληψη για τα πακέτα διακοπών και να προσφέρουν μέσω ελκυστικών πακέτων τις κλασικές διακοπές παραλίας σε τουρίστες που ταξιδεύουν για πρώτη φορά στον προορισμό.

Επτά στους 10 τουρίστες από τις σκανδιναβικές χώρες δηλώνουν ότι τα εστιατόρια είναι βασικό κριτήριο επιλογής ξενοδοχείου. Τα σύγχρονα εστιατόρια ξενοδοχείων δεν προσφέρονται μόνο για τους επισκέπτες των ξενοδοχείων, αλλά αποτελούν χώρο επαφής των τουριστών με τους κατοίκους της περιοχής. Παράδειγμα αποτελεί το εστιατόριο “Tjäreborg Casa Cook Hotel” στη Ρόδο και την Κω. Η τοπική κουζίνα, τα φρέσκα υλικά και τα γεύματα χορτοφάγων παίζουν σημαντικό ρόλο στις κουζίνες των εστιατορίων των ξενοδοχείων.

Τα στοιχεία

Η Τουρκία αναδεικνύεται ως προορισμός με εξαιρετικό value και για τους Βορειοευρωπαίους. Την τελευταία διετία τα brand του ομίλου Thomas Cook Βόρειας Ευρώπης έχουν διευρύνει την προσφορά τους στη χώρα κατά 70%, ενώ αυτό το καλοκαίρι θα ανοίξουν και νέα ξενοδοχεία στη Μαρμαρίδα και την Αλάνια στο κόνσεπτ Cook’s Club. Άλλες τάσεις που παρατηρούνται στις σκανδιναβικές αγορές είναι:

– Οκτώ στους 10 επιθυμούν να μειώσουν τη χρήση πλαστικού στις διακοπές. Στόχος του ομίλου Thomas Cook για το 2019 είναι να μειώσει τη χρήση πλαστικού στα ξενοδοχεία, τις πτήσεις και τα γραφεία.

– Μόνο το 3% των ατόμων νεαρής ηλικίας, από 18 έως 35 ετών, έχουν ως βασικό κίνητρο διακοπών την έντονη διασκέδαση και το 87% προτιμά την ξεκούραση. Το 57% επιδιώκει να αξιοποιήσει τις διακοπές ως μια περίοδο εσωτερικής αναζήτησης.

– Μόλις το 6% των ηλικιών 18-35 θεωρεί την ηλιοθεραπεία βασικό κριτήριο διακοπών.

– Το 77% των Σκανδιναβών ενδιαφέρεται λιγότερο σε σχέση με την προηγούμενη 5ετία για water park. Το 67% προτιμά τοπικές περιηγήσεις στις τοπικές αγορές και σε οινοποιεία. Το 46% ενδιαφέρεται για δραστηριότητες στην ύπαιθρο και την πεζοπορία.

– Επτά στους 10 επιθυμούν λιγότερο επισκέψεις στους ζωολογικούς κήπους σε σχέση με την περασμένη 5ετία, και το 60% προτιμά την παρατήρηση της άγριας ζωής στο φυσικό της περιβάλλον.

Η εφημερίδα “Νέα Κρήτη” επικοινώνησε με φορείς του τουρισμού, οι οποίοι μας έδωσαν την εκτίμησή τους για το πώς αντιλαμβάνονται την υψηλή θέση που έχει η Κρήτη στις προτιμήσεις των Φιλανδών.

«Όλοι οι Σκανδιναβοί είναι μια αγορά που είναι καλοδεχούμενη στην Κρήτη. Και είναι γεγονός ότι η Κρήτη είναι υψηλά στις προτιμήσεις των Σκανδιναβών και δη των Φιλανδών. Παρά το γεγονός ότι η Φιλανδία είναι μικρή χώρα, υπάρχουν αρκετά charter που συνδέουν κατευθείαν τη Φιλανδία με την Κρήτη και ιδιαίτερα με τα Χανιά. Επειδή η ποιότητα των πελατών είναι ιδιαίτερα επιθυμητή, είναι γεγονός ότι μας κάνει ιδιαίτερα χαρούμενους που βρισκόμαστε σε αυτήν την υψηλή θέση των προτιμήσεών τους», αναφέρει ο κ. Μιχάλης Βλατάκης, ο οποίος είναι πρόεδρος του Συλλόγου Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Πρακτόρων Κρήτης.

Όσον αφορά τα επίπεδα στα οποία έχει κινηθεί ο τουρισμός φέτος, ο κ. Βλατάκης ανέφερε χαρακτηριστικά: «Είναι έτσι όπως τα περίμενα. Θα υπήρχε μια μείωση φέτος και ιδιαίτερα τον Μάιο και μάλιστα το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου. Όσον αφορά στη συνέχεια, οφείλω να ομολογήσω ότι υπάρχουν αρκετές αεροπορικές θέσεις που είναι κενές, αλλά και κρεβάτια. Το γεγονός ότι δεν έχουν ακυρωθεί μας κάνει να αισιοδοξούμε πως την τελευταία στιγμή θα γεμίσουμε. Από ’κει και πέρα, περιμένουμε ένα Σεπτέμβριο με θετικό πρόσημο, αλλά και τις δύο-τρεις πρώτες εβδομάδες του Οκτώβρη».

Τέλος, η εφημερίδα “Νέα Κρήτη” απευθύνθηκε και στον εντεταλμένο σύμβουλο Τουρισμού της Περιφέρειας Κρήτης Μιχάλης Βαμιεδάκης, ο οποίος ανέφερε χαρακτηριστικά: «Η Φιλανδία είναι μια αγορά η οποία είναι παραδοσιακά από τις συνεπείς αγορές, καθώς οι Φιλανδοί είναι και Φιλέλληνες. Μάλιστα, είναι και από τις πρώτες αγορές στην Κρήτη, που ξεκίνησε να έρχεται από τη δεκαετία του 1970. Οπότε παρόλο που η Φιλανδία δεν είναι μεγάλη αγορά σε απόλυτα νούμερα, έτσι ώστε να επηρεάσει πάρα πολύ, είναι μια αγορά σταθερή και είναι θετικό η συνέπεια που έχει. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει με τις αγορές της Αυστρίας και της Ελβετίας, που είναι μικρές αγορές σε απόλυτα νούμερα, αλλά πάρα πολύ συνεπείς. Σε καλές ή κακές χρονιές, οι Φιλανδοί προτιμούν το νησί μας».

Μεταξύ άλλων, επισήμανε: «Αυτή τη στιγμή ο τουρισμός βρίσκεται στα ίδια περυσινά επίπεδα, με μια πάρα πολύ μικρή μείωση. Η μείωση στο πρώτο τετράμηνο είναι στα ίδια επίπεδα. Αυτό που συμβαίνει είναι ότι δεν υπάρχουν μεγάλες διαφοροποιήσεις, αλλά αυτό που πρέπει να αναφερθεί είναι πως θα κινηθούν σε χαμηλές “πτήσεις” ο Ιούλιος και ο Αύγουστος. Οπότε αυτό που πρέπει να προσέξουμε είναι το πώς θα εστιάσουμε ώστε να γίνει ανταγωνιστικό το τουριστικό προϊόν τους δύο αυτούς μήνες».