ΚΡΗΤΗ

Τα επιμελητήρια της Κρήτης “βάζουν” προϊόντα του νησιού στα ξενοδοχεία

Με βασικό στόχο τα παραδοσιακά κρητικά προϊόντα να «κατακτήσουν» την τουριστική αγορά της Κρήτης και να μπουν στα ξενοδοχεία του νησιού, τα τέσσερα Επιμελητήρια της Κρήτης αναλαμβάνουν δράση και πρωτοβουλίες με τη διοργάνωση σειράς εκδηλώσεων .

Στο πλαίσιο αυτό αποφασίσθηκε η πραγματοποίηση ειδικού φόρουμ που θα πραγματοποιηθεί τον Μάρτιο του 2020 στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Κρήτης στις Γούρνες Ηρακλείου.

Κατά τη διάρκεια των εργασιών του φόρουμ παραγωγοί, μεταποιητές αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων, εκπρόσωποι κρητικών επιχειρήσεων που προμηθεύουν την τοπική τουριστική αγορά, θα έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους σε ξενοδόχους, σε διευθυντές ξενοδοχείων και σε εκπροσώπους δικτύων διανομής.

Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο πρόεδρος του Επιμελητήριου Χανίων Αντώνης Ροκάκης, «η κοινή προσπάθεια των Επιμελητηρίων του νησιού σε συνεργασία με την Περιφέρεια , τους ξενοδόχους, τους διευθυντές μεγάλων ξενοδοχείων καθώς και άλλων φορέων έχει ως βασικό στόχο να κερδηθεί το στοίχημα της σύνδεσης του πρωτογενή τομέα με τον τουρισμό».

Στο πλαίσιο της διοργάνωσης του φόρουμ του Μαρτίου και με στόχο να υπάρξει σε αυτό η μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή θα πραγματοποιηθούν με ευθύνη των τεσσάρων Επιμελητηρίων ενημερωτικές συναντήσεις, προκειμένου να προετοιμαστούν κατάλληλα οι ενδιαφερόμενοι για να συμμετέχουν στο φόρουμ και να έχουν τα βέλτιστα αποτελέσματα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ήδη για τη διοργάνωση του συγκεκριμένου φόρουμ έχουν επιδείξει ζωηρό ενδιαφέρον μεγάλα δίκτυα παραγωγής του νησιού όπως το δίκτυο κρητικού ελαιολάδου και το δίκτυο οινοποιών Κρήτης.

Το φόρουμ διεξάγεται για 9η χρονιά φέτος και όπως επισημαίνει σε ανακοίνωση των τεσσάρων Επιμελητηρίων ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ηρακλείου Μανώλης Αλιφιεράκης, «είναι ένας θεσμός αναγνωρισμένος και βραβευμένος από την Ευρωπαϊκή Ένωση που ξεκίνησε με πρωτοβουλία του Επιμελητηρίου Ηρακλείου το 2012».

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, «ξαναφέρνει στο προσκήνιο την πλούσια τοπική παραγωγή, δίνοντας την ευκαιρία στους ξένους επισκέπτες του νησιού να γνωρίσουν και να γευθούν τα προϊόντα της κρητικής γης».

Η αναγκαιότητα τα παραδοσιακά κρητικά προϊόντα να προωθηθούν ακόμα περισσότερο στην τουριστική αγορά και στις τουριστικές επιχειρήσεις του νησιού προκύπτει και από τις έρευνες που κατά καιρούς πραγματοποιούνται και αφορούν τις διατροφικές συνήθειες των ξένων επισκεπτών του νησιού.

Σε ποσοστά που ξεπερνούν το 50% προμηθεύονται παραδοσιακά προϊόντα του νησιού ξοδεύοντας τα περισσότερα χρήματα που διαθέτουν για την αγορά τους, ενώ σημαντικό είναι το ποσοστό των ξένων που επιθυμεί να υπάρχουν κρητικά παραδοσιακά προϊόντα και στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που διαμένουν κατά την παραμονή τους στο νησί.