ΚΡΗΤΗ

ΤΙ ΑΦΗΣΕ ΣΤΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ Η «BLACK FRIDAY» – Χρυσή για τις αλυσίδες, μαύρη για τους μικρούς

Ουρές στα μαγαζιά, κομφούζιο στους δρόμους, κοπάνες στα σχολεία και όλο το χρήμα στις πολυεθνικές!

Φρενίτιδα στους εμπορικούς δρόμους του Ηρακλείου όπου από νωρίς το πρωί ξεχύθηκαν χιλιάδες Ηρακλειώτες προκειμένου να πιάσουν στασίδι μπροστά από γνωστές αλυσίδες καταστημάτων για «έξυπνες» αγορές, όπως υπόσχεται  η Βlack Friday.
Πολύ πριν από τις 10 το πρωί στο κέντρο της πόλης δεν έπεφτε  καρφίτσα.

Μέγα πλήθος, μέγα πάθος, μεγα-φρένεια γενικότερα. Με τους μαθητές να… πρωτοστατούν-κάποιοι έκαναν ακόμα και κοπάνα ελέω «Μαύρης Παρασκευής» – η αναμονή σε ορισμένα καταστήματα άγγιζε και τις δύο ώρες! Γιατί τελικά ο Έλληνας θέλει την αμερικανιά του, την οποία φυσικά προσαρμόζει στα δικά του δεδομένα.

Ατελείωτες ουρές μέχρι έξω στα πεζοδρόμια και στο εσωτερικό των καταστημάτων (πολυεθνικών) να γίνεται το αδιαχώρητο, με τις συνθήκες να προκαλούν ασφυξία και εκνευρισμό. Πολλοί καταναλωτές ξεπέρασαν τις αντοχές τους και παρέμειναν «κεράκι αναμμένο» μέχρι να έρθει η σειρά τους στο ταμείο.  Άλλοι πάλι «λύγισαν» και τράπηκαν σε άτακτη φυγή, υπήρξαν και εκείνοι που μετάνιωσαν πικρά καθώς  δεν εφοδιάστηκαν  με το απαραίτητο ταπεράκι για τις ώρες αναμονής.

Ήταν και εκείνοι οι Ηρακλειώτες που έστρεψαν επιδεικτικά την πλάτη στον… πειρασμό της «Μαύρης Παρασκευής», αρνούμενοι να υποστούν το… μαρτύριο.

Γνωστές αλυσίδες με ηλεκτρονικά είδη ξεπούλησαν, ενώ πολυκαταστήματα με είδη ρουχισμού έμοιαζαν μέχρι το μεσημέρι με  βομβαρδισμένο τοπίο, με τους εργαζόμενους να βρίσκονται στα πρόθυρα εγκεφαλικού λόγω του πανζουρλισμού.

Όσον αφορά στις προσφορές, κινήθηκαν σε διαφορετικές ταχύτητες. Υπήρξαν καταστήματα που έφθασαν και το 70%, σε άλλες πάλι περιπτώσεις οι προσφορές ήταν εκνευριστικά ανεπαίσθητες για τους καταναλωτές που δεν έκρυψαν τη δυσφορία τους και αποχώρησαν με άδεια χέρια.

Τον μεγαλύτερο τζίρο έκαναν τα καταστήματα γνωστών αλυσίδων (σε είδη ηλεκτρονικών και ρουχισμού) που μάζεψαν για μία ακόμα φορά  όλα τα λεφτά της αγοράς. Ελαφρώς ικανοποιημένοι εμφανίστηκαν κάποιοι τοπικοί καταστηματάρχες, τους περισσότερους ωστόσο πέρασε και δεν τους… άγγιξε η ξενόφερτη Black Friday.

Μία ακόμα Παρασκευή σε μία δύσκολη αγορά με πολλά προβλήματα εξαιτίας των συρρικνωμένων εισοδημάτων και της ανυπαρξίας ουσιαστικών παρεμβάσεων για την ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, που εν τέλει αποτελούν την ραχοκοκκαλιά της εγχώριας οικονομίας. Και ενώ οι Ηρακλειώτες αποχαιρετούν την Βlack Friday αποκαμωμένοι από την πολύωρη ορθοστασία στα πολυκαταστήματα των πολυεθνικών, κάποιοι ανησυχούν μήπως την περίοδο των εορτών των Χριστουγέννων φθάσουμε στο «Back to Black» όπως λέει και το γνωστό τραγούδι της αείμνηστης Έμι Γουάινχαουζ.

 

Η Black Friday ανεβάζει τους τζίρους του Νοεμβρίου

Δύο στους πέντε Έλληνες ψωνίζουν στις εκπτώσεις του Black Friday, αναφέρει ανακοίνωση της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας ενώ σημειώνεται: «Αν και δεν υπάρχει μονοσήμαντη ερμηνεία, τα στοιχεία του δείκτη κύκλου εργασιών δείχνουν ότι ο Νοέμβριος ως μήνας εμφανίζει σημαντική βελτίωση.

Λόγω της μειωμένης κίνησης των ενδιάμεσων εκπτώσεων, κρίνεται ότι η Black Friday όντως δημιουργεί υψηλές προσδοκίες και τονώνει πρόσκαιρα τη ζήτηση».

Το Ινστιτούτο Μικρομεσαίων της ΕΣΕΕ αναφέρει ότι οι καταναλωτές είναι πιο έτοιμοι από τις εμπορικές επιχειρήσεις, κυρίως λόγω των προωθητικών ενεργειών μεγάλων εμπορικών αλυσίδων, οπότε η κίνηση της αγοράς ήταν τις προηγούμενες χρονιές αλλά και φέτος  αυξημένη.

Πρωτοπόροι αυτής της ημέρας, όπως σημειώνει το ΙΝΕΜΥ ΕΣΕΕ, είναι τόσο σε επίπεδο ενημέρωσης όσο και σε επίπεδο απορρόφησης της κατανάλωσης, τα καταστήματα ένδυσης – υπόδησης και ακολουθούν οι ηλεκτρονικές συσκευές.

Στοιχεία από Paypal

H Black Friday και η Cyber Monday γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλείς ανάμεσα στους Έλληνες καταναλωτές, με τις ηλεκτρονικές αγορές τις ημέρες αυτές να αυξάνονται ακόμα και πάνω από 50%.

Αυτό δείχνουν στοιχεία έρευνας της PayPal, σύμφωνα με τα οποία παραδοσιακά οι ημέρες ελκυστικών προσφορών συνδέονται με το διασυνοριακό εμπόριο, ενώ οι εγχώριοι παίκτες φαίνεται να παρουσιάζουν καλά αποτελέσματα αναφορικά με τις πωλήσεις τους όσο διαρκεί η Black Friday, αφού τουλάχιστον από τα στοιχεία της PayPal, πάνω από το 32% των δαπανών στην Ελλάδα καταλήγει σε τοπικούς εμπόρους.

patris.gr