ΥΓΕΙΑ

Τι «λένε» τα αέρια στο έντερο για την υγεία σου;

Όλα είναι μέσα στη ζωή. Τα όμορφα και τα άσχημα, οι πεταλουδίτσες και τα σκουπίδια, τα λουλούδια και τα αέρια. Περί των αερίων ο λόγος λοιπόν -ναι, των εντερικών. Ορμόνες, παροδική δυσκοιλιότητα ή διατροφικές συνήθειες είναι μερικές απ’ τις πιθανές αιτίες που το πεπτικό σας σύστημα σας εκθέτει μ’ αυτό τον τρόπο. Δείτε αναλυτικά ποιες μπορεί να είναι οι αιτίες των συχνών αερίων.

Γιατί έχω πολλά αέρια;

Τρώτε βιαστικά

Αν τρώτε πολύ γρήγορα ή αν τρώτε και μιλάτε ταυτοχρόνως, καταπίνετε πιθανότατα πολύ αέρα. «Αν εισπνεύσει κανείς μεγάλη ποσότητα αέρα, κάποτε θα τον αποβάλει.» λέει η γαστρεντερολόγος Rebekah Gross. «Σκεφτείτε το οργανισμό σαν ένα μπαλόνι», συνεχίζει η γιατρός, «όσο περισσότερος αέρας μπαίνει στον οργανισμό μας, τόσο περισσότερο φουσκώνει το στομάχι. Ο αέρας αυτός, με κάποιο τρόπο, πρέπει να αποβληθεί. Η πιο πιθανή διέξοδος είναι το στόμα –με το ρέψιμο. Δεν είναι όμως η μοναδική».

Γάλα και γαλακτοκομικά

Ακόμη κι αν δεν αντιμετωπίζατε ποτέ εντερικά ή στομαχικά προβλήματα με το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα, μπορεί να αντιμετωπίσετε ξαφνικά. Σύμφωνα με την γαστρεντερολόγο, η ποσότητα λακτόζης που αντέχει το πεπτικό σύστημα μειώνεται όσο οι άνθρωποι μεγαλώνουν. Αν λοιπόν παρατηρήσετε στομαχικές διαταραχές ή φούσκωμα μετά την κατανάλωση γαλακτοκομικών, τότε πρέπει μάλλον να τα περιορίσετε -ή, έστω, να είστε προετοιμασμένοι για τις συνέπειες.

Ευαισθησία στη γλουτένη

Όταν το σώμα αντιμετωπίζει πρόβλημα στην πέψη συγκεκριμένων τροφών, σας προειδοποιεί ότι τα αέρια αργά ή γρήγορα θα κάνουν την εμφάνισή τους. Μπορεί ο οργανισμός σας να αντιμετωπίζει δυσκολίες στην απορρόφηση ορισμένων ουσιών, όπως η γλουτένη. Καλό θα ήταν να επισκεφτείτε τον γιατρό σας, για να σας βοηθήσει να εντοπίσετε τις προβληματικές τροφές.

Ορμονικές αλλαγές

Οι γυναίκες που περνούν εμμηνόπαυση ή έχουν, για κάποιο λόγο, σε καταστολή τις ορμόνες τους, ενδέχεται να παρατηρήσουν αύξηση των εντερικών αερίων. Σε φάση ορμονικών αλλαγών το σώμα τείνει να αυξάνει την παραγωγή αερίων. «Δεν είναι σαφές αν είναι τα οιστρογόνα ή η προγεστερόνη που ευθύνεται για την αύξηση των αερίων» εξηγεί η ειδικός, «πάντως, πολλές γυναίκες στην εμμηνόπαυση καταθέτουν ότι νιώθουν εντερικές ενοχλήσεις και διαταραχές.». Ανεξάρτητα με την πηγή του κακού, η άσκηση είναι σε κάθε περίπτωση πολύ βοηθητική, αφού διατηρεί την κίνηση των εντέρων σε φυσιολογικά επίπεδα.

Δυσκοιλιότητα

Σαν να μην είναι αρκετή η ταλαιπωρία των ωρών στην τουαλέτα και των εντερικών πόνων, η δυσκοιλιότητα μπορεί να μετατρέψει αυτόν που βασανίζει σε μηχανή παραγω γής αερίων. Τα κόπρανα, που περιέχουν βακτήρια, μένουν «αποθηκευμένα» στα έντερα αυτού που πάσχει από δυσκοιλιότητα, απελευθερώνοντας την γνωστή σε όλους δυσοσμία. Η ειδικός συνιστά αύξηση της ημερήσιας κατανάλωσης νερού, άσκηση και τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες για τους δυσκοίλιους.

Κατασκευαστική… επιρρέπεια στα αέρια

Μπορεί ο οργανισμός σας να λειτουργεί σαν καλοκουρδισμένο ελβετικό ρολόι, όμως εκ κατασκευής είστε πιο ευαίσθητοι σε ό,τι προκαλεί την παραγωγή εντερικών αερίων. Η ζωή είναι για μερικούς άδικη…

Πηγή: womenshealthmag.com