ΚΡΗΤΗ

Ψάχνουν το… σχέδιο για τον ΒΟΑΚ

ΠΡΩΤΑ Η… ΠΡΟΜΕΛΕΤΗ

Ηνέα αρχιτεκτονική ανάθεσης του ΒΟΑΚ περνά μέσα από την ολοκλήρωση των αναγκαίων προμελετών, της χωροθέτησης και της έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων που μένει να ολοκληρωθούν για να υπάρξει μια ξεκάθαρη εικόνα σε σχέση με τα επόμενα βήματα του έργου.

Στην κατεύθυνση αυτή φαίνεται ότι κινείται το υπουργείο Μεταφορών, που έχει ήδη ανακοινώσει επισήμως  την επανεξέταση συνολικά́ του σχεδιασμού́ και της «αρχιτεκτονικής» του έργου.

Ο αρμόδιος υπουργός κ. Καραμανλής έχει ξεκαθαρίσει ότι το έργο θα επανασχεδιαστεί σε εντελώς νέα βάση, προκειμένου να προχωρήσουν οι αναγκαίες μελέτες και αδειοδοτήσεις, προαναγγέλλοντας ότι μάλιστα στον συνολικότερο στρατηγικό σχεδιασμό, κεντροβαρή ρόλο θα έχει ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης (ΟΑΚ), που, όπως προαναγγέλλει ο υπουργός,  θα ενισχυθεί τόσο σε ουσιαστικό όσο και εκτελεστικό επίπεδο.

Μέχρι το τέλος του χρόνου εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί όλο το αναγκαίο υπόβαθρο που είναι αναγκαίο να υπάρξει, ώστε να υπάρχουν όλα τα οικονομοτεχνικά δεδομένα που μένει να απαντηθούν ώστε να προκύψουν και οι εναλλακτικές προοπτικές σε ότι αφορά στην κατασκευή του μεγάλου έργου του Βόρειου Οδικού Άξονα.

Συγκεκριμένα όπως προκύπτει σε αυτή τη φάση βρίσκεται σε εξέλιξη η προμελέτη του έργου, και η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων στα τμήματα του βόρειου οδικού άξονα που δεν υπάρχουν όπως Κίσαμος Χανιά. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που υπάρχουν,

μέχρι το τέλος του χρόνου όλο το υπόβαθρο αυτό θα έχει ολοκληρωθεί ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία της διαβούλευσης της μελέτης περιβαλλοντικών που επιπτώσεων, με τους αρμόδιους εμπλεκόμενους φορείς καθώς θα πρέπει να καταθέσουν τις απόψεις τους η Περιφέρεια, η αρχαιολογία, το δασαρχείο…

Όλα αυτά είναι αναγκαίο να προηγηθούν, για να υπάρχει μια καθαρή εικόνα σε ότι αφορά τα τεχνοκρατικά και οικονομοτεχνικά κριτήρια, που θα δώσουν την εικόνα των εναλλακτικών λύσεων που μπορούν να αξιοποιηθούν.

Τεχνικά στελέχη του αρμόδιου υπουργείου, επισημαίνουν ότι η χάραξη της νέας αρχιτεκτονικής του έργου,  δεν είναι εύκολο ζήτημα να απαντηθεί διότι θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι πρέπει να είναι βιώσιμο λειτουργικά. Άρα τα κρίσιμα ζητήματα που μένει να απαντηθούν είναι πως θα εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του έργου, και κατά πόσο θα είναι ελκυστική η επένδυση για να υπάρχει και η αναγκαία συμμετοχή.