ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

TO ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΗΣ ΩΡΑΙΑΣ ΕΛΕΝΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΓΚΑΛΥΜΕΝΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΤΟΥ

ΕΛΕΝΗ

Ετυμολογία:

Το όνομα Ελένη προέρχεται από τη λέξη «Έλη»

Η λέξη αυτή σημαίνει «φως», «λαμπρότητα», «λαμπερή».

«ολόθερμη». Ουσιαστικά μπορούμε να πούμε πως

Το όνομα Ελένη σημαίνει «Φωτεινή».

Η ΩΡΑΙΑ ΕΛΕΝΗ

Όλοι γνωρίζουν με λιγότερες ή περισσότερες

Λεπτομέρειες το τρωικό πόλεμο και πως έγινε για τα

Κάλλη μιας γυναίκας, της Ωραίας Ελένης. Εκείνο που πολλοί δεν γνωρίζουν είναι πως η Ελένη(όπως και η Τροία) είναι ένα σύμβολο. Κάνοντας λοιπόν αποσυμβολισμό του μύθου οι Αχαιοί είναι(συμβολικά)

αυτοί που θέλουν να πάρουν την Ελένη πίσω.

Όμως Ελένη συμβολίζει Ψυχή. Θυμηθείτε εδώ πως Ελένη σημαίνει «Φωτεινή» και η Ψυχή είναι αυτό ακριβώς.

Ο εσωτεριστής, λοιπόν, φτάνει κάποια στιγμή στη ζωή του που επιθυμεί να έρθει σε επαφή με την Ψυχή του.

Όμως αυτό δε το μπορεί στην αρχή. Εμπόδιο στέκονται μπροστά του  τα τρία σώματα. Το φυσικό παχυλό σώμα(αυτό που βλέπουμε), το αστρικό ή σώμα συγκινησιακό σώμα(το σώμα των σκέψεων και των επιθυμιών)και το νοητικό σώμα(το σώμα των ιδεών) .

Το όνομα της πόλης «Τροία» υπονοεί αυτά τα τρία σώματα. Τα ισχυρά τείχη της είναι το φυσικό παχυλό σώμα. Το εσωτερικό της είναι το αστρικό και το νοητικό της είναι οι υπέροχοι ναοί.

Ο Εσωτεριστής λοιπόν ώσπου να έρθει σε επαφή με την Ψυχή του θα περάσουν πολλά χρόνια και θα δώσει πολλές μάχες. Στον Ομηρικό μύθο οι Αχαιοί

Περνάνε δέκα ολόκληρα χρόνια καταταλαιπωρημένοι και κουρασμένοι μαχόμενοι, ένα σύμβολο που δείχνει την πολύχρονη θυσία του εσωτεριστή στο πεδίο της γνώσης καθώς και τις μάχες που έδωσε για να μάθει και

να προοδεύσει.

Ο Απόλλων, ο Θεός του Φωτός, υπερασπίζεται την Τροία,

δηλαδή τρία σώματα, όχι γιατί δεν αγαπά του Αχαιούς(δηλ. τους Εσωτεριστές)αλλά γιατί έτσι θα μάθουν καλύτερα αυτά που έχουν να μάθουν.

Η δε Αθηνά, η Θεά της Σοφίας, είναι αυτή που δίνει την φρόνηση ώστε επιτέλους να κατακτηθεί το ποθούμενο, δηλαδή η Ψυχή, και να γίνει η Επαφή.

Κάτι επίσης πολύ συμβολικό στο μύθο είναι ο ξύλινος

Δούρειος Ίππος. Στον εσωτερισμό το ξύλο και ο ίππος

Είναι σύμβολα του αστρικού.

Αυτό που εννοεί λοιπόν ο μύστης μυθολόγος, είναι πως πρέπει να γίνει «έργο μέσα στο αστρικό»,(θυμηθείτε πως οι Αχαιοί μπήκαν μες στον Δούρειο Ίππο)όπωτε να κατανοηθεί αυτό ώστε αργότερα να μπορέσει ο εσωτεριστής

να έρθει σε επαφή με την ψυχή του.

Όμως ο Δούρειος Ίππος είναι ουσιαστικά ένα

Τέχνασμα. Το δε κάψιμο της Τροίας συμβολίζει την καταστροφή των τριών σωμάτων που θα κάνει ο Εσωτεριστής όταν θα φτάσει σε κάποιες ορισμένες μυήσεις. Η απερίγραπτή αγνότητά του θα είναι απείρου κάλλους, μια ομορφιά που δε μπορεί να ειπωθεί ικανοποιητικά με λέξεις, ενώ  τότε δεν θα υπάρχει πλέον δυσκολία να έρχεται σε επαφή με την ψυχή του.

Το πνεύμα του θα είναι παντοδύναμο.

Η Ιθάκη(δηλαδή η Ηθική)τον περιμένει τώρα, και η επιστροφή σ’ αυτήν είναι το ίδιο πολύχρονη όπως και με την Τροία. Αλλά αυτό είναι ένας άλλος μύθος και ένας άλλος αποσυμβολισμός.

ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΩΡΑΙΑΣ ΕΛΕΝΗΣ ΣΤΟΝ ΑΠΟΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟ ΤΟΥ.